«نشریه علمی مطالعات دین، معنویت و مدیریت» که قبلاً با نام (اسلام و مدیریت منتشر میشد) با هدف انتشار نتایج تحقیقات انجامگرفته، ایجاد زمینهِ تعامل صاحبنظران و اطلاعی رسانی علمی در قلمرو دین، معنویت و مدیریت، کمک به همافزایی و نظریهپردازی در مورد جنبههای معنوی و دینی مدیریت و سازمان انتشار مییابد. این حوزه مطالعاتی میتواند از پشتوانه خوب علمی ادیان مختلف و مطالعات معنویت با دیدگاه متنوع و تلاقی آن با مطالعات رشته مدیریت بهرهمند گردد و افقهای رو به گسترش و تعمیق این مطالعات مساعدت نماید. دقت و شایستگی علمی پرهیز از پیشداوری از معیارهای اصلی نشریه است.
نشریه از مطالعات با روشهای کیفی، کمی و ترکیبی استقبال میکند و به انتشار مقالههایی که مرزهای علمی مطالعات دین، معنویت و مدیریت را گسترش میدهند، چهارچوبهای نظری این حوزه علمی را تقویت میکند یا در ارتقای عملکرد مدیران مؤثرند اولویت میدهد.
مخاطب اصلی این نشریه علمی عبارتاند از:
1- جامعه علمی در قلمرو، دین، معنویت و مدیریت؛
2- صاحبنظران مدیریت و مدیران؛
3- و دانشپژوهان حوزه علمی دین، معنویت و مدیریت.
دامنه موضوعی: |
میان رشته ای با تأکید بر حوزه های «دین و مدیریت»، «معنویت و مدیریت» و «مدیریت اسلامی» |
روش های تحقیق: |
کیفی، کمی و ترکیبی |
اهداف کلی: |
1. گسترش مرزهای علمی مطالعات دین، معنویت و مدیریت؛ 2. تقویت چهارچوب های نظری و نظریهپردازی در مورد جنبههای معنوی و دینی مدیریت و سازمان؛ 4. بهره مندی از پشتوانه علمی ادیان مختلف و مطالعات معنویت از منظرهای متنوع و تلاقی آنها با مطالعات و پژوهش ها در رشته مدیریت؛ 5. ایجاد افق های جدید و رو به گسترش و تعمیق مطالعات میان رشته ای دین، معنویت و مدیریت؛ |
اهداف اختصاصی: |
1. ایجاد زمینه انتقال دستاوردهای علمی این عرصه به سازمان ها؛ 2. ارتقای عملکرد مدیران از طریق آشنایی با کاربست آموزه های دینی و مطالعات معنویت در مدیریت و سازمان؛ 3. تشکیل شبکه متخصصان مطالعات دین، معنویت و مدیریت و مدیران و کمک به هم افزایی و اشتراک گذاری دانش و تجربه. |