*قرآن کریم.
1. افروغ، عماد (1386)، «درآمدی بر وجود نرمافزاری علم و آسیبشناسی دانشگاه»، خردنامۀ همشهری، شماره 71.
2. جعفردوست، محمد (1386)، «جایگاه معنویت در نظریه سازمان»، دو فصلنامه مدیریت، فروردین و اردیبهشت، شماره 119 و ص120.
3. جعفری تبریزی (علامه)، محمدتقی (1349)، انسان در افق قرآن از نظر فردی و اجتماعی،اصفهان: انتشارات کانون علمی و تربیتی جهان اسلام.
4. جوادی آملی، عبدالله (1392الف)، ادب فنای مقربان، قم: انتشارات اسراء.
5. ــــــــــــــ (1392ب)، حیات حقیقی انسان در قرآن، قم: انتشارات اسراء.
6. ــــــــــــــ (1392ج)، تفسیر تسنیم قرآن کریم، قم: انتشارات اسراء.
7. ــــــــــــــ (1392د)، قرآن در قرآن، قم: انتشارات اسراء.
8. خمینی (امام)، روحالله (1387)، صحیفه نور، ج2، ص34، تهران: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینیe.
9. رودی، کمیل (1387)، «از من انسانی تا من سازمانی»، مجموعه مقالات همایش به سوی مرجعیت علمی. مرکز تحقیقات دانشگاه امام صادقj، تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
10. طباطبایی (علامه)، سیدمحمدحسین، 1363، تفسیر المیزان، مترجم: سیدمحمدباقر موسویهمدانی، ج2، ص599، قم: دفتر انتشارات اسلامی.
11. مینتزبرگ، هنری (1371)، «جامعه امروز ما غیرقابل تدبیر شده است»، مترجم: عبدالله زندیه، فصلنامه دانش مدیریت، پاییز، شماره 18.
12. Bennis W. (1984); LeadershipTransformsvisonintoAction; InTimpleA. Dale: Leadership: U.S.A: Kend publication, 1987 from industry week.
13. Bennis, W. G., & Nanus, B. (1985). Leaders: Thestrategiesfortakingcharge. New York: Harper & Row.
14. Boal, K. B., & Bryson, J. M. (1988). Charismaticleadership: aphenomenologicalandstructuralapproach. In J. G. Hunt, B. R. Baligia, H. P. Dachler,& C. A.
15. Collins, J. C., & Porras, J. I.) 1995) Building your visions, Harvard Business Review journal.
16. Donaldson, Gordon, and Jay W. Lorsch. (1983). Decision Making at theTop: The Shaping of Strategic Direction. New York: Basic Books.
17. Finkelstein, Sydney; Harvey, Charles; Lawton, Thomas (2008); “Vision by design: a reflexive approach to enterprise regeneration”, JournalofBusinessStrategy, EmeraldGroupPublishingLimited, ISSN 0275-6668.
18. Greenwood, R. and C. R. Hinings (1988), “Organizational Design Types, Tracks and the Dynamics of Strategic Change”, OrganizationStudies, 9, 293-316.
19. Hambrick D. C. and P. A. Mason (1984), “Upper Echelons: The Organization as a Reflection on its Top Managers”, AcademyofManagementReview, 9, 193-206.
20. Helm, R. van der (2004), The Life and Loves of “The Image of the Future”, WFSF Bulletin, December, p. 22–27.
21. Helm, R. van der (2005), The future according to Frederik Lodewijk Polak: finding the roots of contemporary futures studies, Futures 37 505–519.
22. Helm, Ruud van der (2009), “The vision phenomenon: Towards a theoretical underpinning of visions of the future and the process of envisioning” Futures 41 (2009) 96–104.
23. Howell, J. M. (1988). Twofacesofcharisma: Socializedandpersonalizedleadershipinorganizations. In J. A. Conger, & R. N. Kanungo (Eds.), Charismatic leadership: The elusive factor in organizational effectiveness, pp. 213-236. San Francisco: Jossey-Bass.
24. Lipton, M. (1966) Demystifying the development of an organizational vision, Sloan Management Review, 37(4), 83-91.
25. Maccoby, M. (1981) TheLeader. New York: Simon & Schuster.
26. Mumford, M. D., & Strange, J. M. (2002).Visionandmentalmodels: Thecase of charismatic and ideological leadership. In B. J. Avolio, & F. J. Yammarino (Eds.), Transformational and charismatic leadership: The road ahead, pp. 109-142.
27. Mumford, M. D. & Strange, J. M. (2005) The origins of vision: Effects of reflection, models, and analysis, Leadership Quarterly, 16, 121-148.
28. Rosen, R. (1985), AnticipatorySystems: Philosophical, Mathematical & MethodologicalFoundations, Pergamon Press, Oxford.
29. Sashkin, M. (1988). The visionary leader. In J. Conger, & B. Kanungo (Eds), Charismatic Leadership: The Elusive Factor in Organizational Effectiveness, pp. 60-122, San Francisco: Jossey-Bass.
30. TiborHejj (2010), HolisticStakeholderValueMatrixatSpiritualCompanies, Proactive Management Consulting Ltd.
31. Van den Steen, Eric (2005), OrganizationalBeliefsandManagerialVision, JournalofLaw, Economics, andOrganization, Oxford University Press, Volume 21, Number 1, April 2005, pp. 256-283(28).
32. Weisbord, M. Janoff, M. (2000) Future search. AnActionGuidetoFindingCommonGroundinOrganizations & Communities, second ed., Berrett-Koehler Publishers, San Francisco, “Updated and Expanded”.
33. Westley, F.& Mintzberg, H. (1989) Visionary leadership and strategic management, StrategicManagementJournal, 10, 17-32.
34. Yukl, G. A. &Van Fleet, D. D. (1982) Cross-situational, multimethodresearchonmilitaryleadereffectiveness, Organizational Behavior and Human Performance, 30, 87-108.