1. آریانپور کاشانی، عباس و منوچهر آریانپو کاشانی (1386)، فرهنگ دانشگاهی انگلیسی−فارسی، تهران: مؤسسه انتشارات امیرکبیر.
2. اسکات، ریچارد (1387)، سازمانها: سیستمهای عقلایی، طبیعی و باز، حسن میرزایی اهرنجانی (مترجم)، تهران: انتشارات سمت.
3. الدفت، ریچارد (1392)، مبانی تئوری و طراحی سازمان، علی پارسائیان و سیدمحمد اعرابی (مترجمان)، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
4. الوانی، سیدمهدی (1388)، مدیریت عمومی، تهران: نشر نی.
5. امینپور، فاطمه و معصومه امینپور (1392)، «آداب گفتاری حاکم بر سبک زندگی اسلامی از دیدگاه قرآن»، فصلنامه معرفت، سال بیست و دوم، ش185.
6. برنجی، محمدرضا (1371)، «اصول مدیریت: برگرفته از نامه حضرت علیj به مالک اشتر نخعی»، فصلنامه مدیریت دولتی، تهران: انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی.
7. پورعزت، علیاصغر (1387)، مبانی دانش اداره دولت و حکومت، تهران: انتشارات سمت.
8. پورعزت، علیاصغر؛ فاطمه فتحی؛ طیبه عباسی و عادله امیری سوادرودباری (1396)، «تدوین مدل شایستگی مدیران در جهت تحقق چشمانداز 1404»، فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی دفاع ملی، سال اول، ش1.
9. رعناییکردشولی، حبیباله؛ عبدالعلی شکر؛ سیدمحمدهاشم پورمولا و زهراسادات شهیدیان (1392)، «تبیین رفتارهای شهروندی سازمانی مبتنی بر آموزههای اسلامی»، دو فصلنامه مدیریت اسلامی، سال 21، ش1.
10. سلطانی، محمدرضا و غلامحسین نیکوکار (1393)، «تبیین ویژگیهای کلیدی مدیران فرهنگی از منظر اسلام»، فصلنامه مطالعات راهبردی، سال هفدهم، ش64.
11. شریفزاده، فتاح (1391)، «تجزیه و تحلیل عوامل سازمانی مؤثر بر اخلاق کار در سازمانهای عمومی»، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، سال هفتم، ش1.
12. علیزاده ثانی، محسن؛ مهرداد مدهوشی و لیلا محبی (1392)، «رابطۀ صداقت رفتاری با اثربخشی رهبران در سازمانها»، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، سال نهم، ش2.
13. فرزندی، عباسعلی؛ حسین صفری و الهبخش روشن روان (1392)، «بررسی تواناییهای مدیریتی و ویژگیهای فردی مورد نیاز مدیران فرهنگی»، فصلنامه مدیریت در دانشگاه اسلامی، سال دوم، ش1.
14. کریمی، یوسف (1377)، روانشناسی شخصیت، تهران: نشر و ویرایش.
15. محمدی، حمید (1380)، مفردات قرآن، قم: مؤسسه فرهنگی − تحقیقاتی دارالذکر.
16. مقیمی، سیدمحمد؛ محمدصادق ضیائی؛ سعیدرضا عاملی و عباس نرگسیان (1391)، «مطالعه ماهیت زبان دولت در سه دهه انقلاب اسلامی و ارائۀ الگوی کارآمد آن در ایران»، فصلنامه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، دوره 4، ش4.
17. هسمر، ال.تی. (1377)، اخلاق در مدیریت، سیدمحمد اعرابی و داود ایزدی (مترجمان)، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
18. هیوز، آون. (1380)، مدیریت دولتی نوین، سیدمهدی الوانی؛ سهراب خلیلی شورینی و غلامرضا معمارزاده طهران (مترجمان)، تهران: انتشارات مروارید.
19. سیدرضی، محمد (1380)، نهجالبلاغه. محمد دشتی (مترجم)، قم: انتشارات مشهور.
20. یخچالی، مصطفی و اسداله گنجعلی (1393)، «بررسی مفهوم سکوت سازمانی از دیدگاه امیرالمؤمنین علیj»، دو فصلنامه اسلام و مدیریت، انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، سال سوم، ش5.
22. Bourgon, J. (2007), Responsive, responsible and respected government: towards a New Public Administration theory, International Review of Administrative Sciences, 73 (1).
23. Busse, R. (2014), Corporate culture, organizational change and meaning at work linking human resources with business ethics. Human systems management, 33.
24. Clapper, V.A. (1996), Reflections on postmodernism and governance: some implications for south African Public Administration and management theory and practice, POLITEIA 15 (1).
25. Denhardt, R.B. (1999), The Future of Public Administration, Public Administration & Management: An Interactive Journal, 61 (5).
26. Denhardt, R.B., & Denhardt, J.V. (2000), The New Public Service: Serving Rather than Steering, Public Administration Review, 60 (6).
27. Heady, F. (2001), Public administration: A comparative perspective, Marcel Dekker, Inc, New York, Basel.
28. Fayol, H. (1949), General and Industrial Management, (trans. C Storrs). London: Pitman.
29. Greenberg, J.S., & Cropanzano, R. (2001), Advances in organizational justice, Stanford University Press, Palo Alto, California.
30. Greenleaf, R.F.(1977), Servant Leadership: A Journey into Legitimate Power and Greatness.
31. Ingrid, N. (2004), Factors Impacting on Ethical Behavior in Organizations, University of Pretoria.
32. Khella, A. (2002), Knowledge mental models in HCI.
www.cs.und.edu/class/fall/2002/cmsc/tichi/knowledge.html.
33. McAllister, D.J. (1995), Affect- and cognition-based trust as foundations for interpersonal cooperation in organizations. Academy of Management Journal, 38(1), 24-59.
34. Mayer, R.C., Davis, J.H., & Schoorman, F. (1995), An interactive model of organizational trust, Academy of Management Review; 20(3).
35. Murphy, M., & Davey, K.M. (2002), Ambiguity, ambivalence and indifference in organizational values. Human Resource Management Journal, 12 (1).
36. Murphy, P.E., & Enderle, G. (1995), Managerial Ethical Leadership : Examples Do matter , Business Ethics Quarterly , 5.
37. Scott, R. (2003), Organizations: Rational, Natural and Open Systems, Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
38. Senge, P. (1992), Mental models: Putting strategic ideas in to practices, Planning Review, 20 (2).
39.
Svensson, G., &
Wood, G. (2011), A conceptual framework of corporate and business ethics across organizations: Structures, processes and performance,
The Learning Organization 01/2011; 18(1):21-35. DOI:10.1108/0969647111 109 5975
40. Tracey JB., & Hinkin TR. (1994), Transformational leaders in the hospitality industry, Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 35(2).
41. Weick , K.E. (1979), Cognitive processes in organizations , in B.M. Staw. ed., Research in organizations, 1.