* قرآن کریم.
* نهجالبلاغه.
1. آینهبند، بهرام (1386)، «کایزن: رمز موفقیت در رقابت ژاپنی»، نشریه توسعه مدیریت، شماره ۵6.
2. ابراهیمی، محمدحسین (137۵)، مدیریت اسلامی، چاپ دوم، تهران: مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی.
3. ابن ابیالحدید (1387ق)، شرح نهجالبلاغه، تحقیق محمد ابوالفضل ابراهیم، ج5، چاپ دوم، بیروت: دار إحیاء التراث.
4. ابنبابویه، محمد بن علی (1376)، أمالی شیخ صدوق، ج1، تهران: انتشارات کتابچی.
5. ــــــــ (1398ق)، التوحید، چاپ دوم، قم: جامعه مدرسین.
6. ابنشعبه حرانى، حسن بن على (1363ش/1404ق)، تحف العقول، محقق، مصحح، علیاکبر غفارى، چاپ دوم، النص، جامعه مدرسین.
7. اجلال، زهرا (1390)، «تغییر کنید تا بهترین باشید»، منتشر شده در سایت تبیان در دوشنبه 28/9/1390. قابل مشاهده در
8. افجهای، سید علیاکبر (1377)، مدیریت اسلامی، تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی.
9. انصاری، مهدی (1387)، سخن مولای متقیان (کلمات قصار، ترجمه غررالحکم)، ج1، تهران: انتشارات لوح محفوظ.
10. بمانی، مهران (1386)، مدیریت کایزن: مفاهیم و کاربردها، چاپ اول، تهران: نشر سارگل.
11. پاینده، ابوالقاسم (1382)، نهجالفصاحه (مجموعه کلمات قصار حضرت رسولn)، چاپ چهارم، تهران: دنیاى دانش.
12. تمیمی آمدی، عبدالواحد بن محمد (1410ق)، غررالحکم و دررالکلم، چاپ دوم، قم: دارالکتاب الإسلامی.
13. تولایی، روحاﷲ (1386)، «الگویی برای شناخت مدیریت اسلامی»، دو ماهنامه توسعه انسانی پلیس، سال چهارم، شماره 11، خرداد و تیر.
14. حسینیان، کاظم (1388)، «روش هزینهیابی کایزن در حسابداری و نقش آن در کاهش بهای تمام شده»، ماهنامه صنعت سیمان، شماره 102.
15. حمیدیزاده، محمدرضا (1387)، «تبیین نقش پیشبینی و آیندهنگری در نظام مدیریت اسلامی»، فصلنامه مطالعات مدیریت، شماره 20.
16. شریعتمداری، علی (1369)، مقدمه روانشناسی، اصفهان: نشر جنگل.
17. شمسالدین، محمدمهدی (1990)، نظام الحکم والادارة فی الاسلام، چاپ دوم، بیروت: دارالثقافه.
18. شوشتری، نوراﷲ بن شریفالدین (۱۴۰۹ق)، إحقاق الحق و إزهاق الباطل، ج20، قم: انتشارات کتابخانه عمومی حضرت آیتاﷲ العظمی مرعشی نجفیe.
19. شهید اول، محمد بن مکی (1367)، الأربعون حدیثا، ج1، قم: انتشارات مدرسه امام مهدیf.
20. صدوق، محمد بن محمد بن نعمان (1362ق)، امالی، [بیجا]: انتشارات کتابخانه اسلامیه.
21. طباطبایی، سید محمدحسین (1417ق)، المیزان فی تفسیر القرآن، ج18، قم: دفتر انتشارات اسلامی.
22. عسکریان، مصطفی (1370)، مدیریت در اسلام، چاپ اول، تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی دانشگاه تربیت معلم.
23. عطاردی قوچانی، عزیزاﷲ (1368)، مسند الامام الهادی ابی الحسنعلی بن محمدc، مشهد: المؤتمر العالمی للامام الرضاj.
24. ــــــــ (1388)، اخبار و آثار حضرت امام رضاj، تهران: انتشارات عطارد.
25. قمی، عباس (1377)، منتهی الامال، جلد دوم، قم: مؤسسه انتشارات هجرت.
26. ــــــــ (1380)، مفاتیح الجنان، تهران: انتشارات طه.
27. کزازی، ابوالفضل (1380)، «نگرشی کاربردی برای اجرای مؤثر کایزن»، فصلنامه مطالعات مدیریت، شماره 29 و 30.
28. کارگرشورکی، هدایت؛ زارعی، محمود (1387)، «آسیبشناسی مدیریت قیمت تمام شده در نظام بودجهریزی استانی»، مجموعه مقالات دومین کنفرانس بینالمللی بودجهریزی عملیاتی، [بیجا]: [بینا].
29. مالی، مجتبی؛ حسین ترابی و منصور گرکز (1378)، «بهبود مستمر با نوآوری تأثیر، روش ترکیبی بهبود مستمر و نوآوری در توسعه سازمانهای ایرانی»، فصلنامه فرایند مدیریت و توسعه، دوره 21، شماره 4.
30. مجلسی، محمدباقر (بیتا)، بحارالأنوار الجامعة لدُرر اخبار الائمة الاطهار، بیروت: دار احیاء التراث العربی، 1403ق.
31. مجلسی، محمدتقی بن مقصود (1406ق)، روضة المتقین فی شرح من لا یحضره الفقیه (طبع قدیم)، ج13، قم: نشر بنیاد فرهنگ اسلامی حاج محمدحسین کوشانپور.
32. محمد بن محمد بن حسن طوسی، ملقب به خواجه نصیرالدین طوسی (1377)، اخلاق محتشمی، ج1، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
33. محمدی ریشهری، محمد (1389)، میزان الحکمة (با ترجمه فارسی)، مترجم: حمیدرضا شیخی، جلد چهارم، قم: انتشارات مؤسسه علمی فرهنگی دار الحدیث.
34. مشرف جوادی، محمدحسین (1378)، اصول و متون مدیریت در اسلام، همدان: انتشارات نور علم.
35. مصطفوی، حسن (1360)، مصباح الشریعة و مفتاح الحقیقة در تزکیه نفس و حقایق و معارف الهى، تهران: انجمن اسلامی حکمت و فلسفه ایران.
36. معین، محمّد (1360)، فرهنگ فارسی، تهران: انتشارات امیرکبیر.
37. نمازی، محمد و گروه علمی (1392)، حسابداری مدیریت استراتژیک از تئوری تا عمل، ج1، تهران: انتشارات سمت.
38. یعقوبى، احمد بن ابىیعقوب (بیتا)، تاریخ یعقوبى، ج2، بیروت: دار صادر.
39. Colenso ,Michael (2000), Europe Japan Centre, Kaizen Strategies for Improving Team Performance, Ed., London: Pearson Education Limited.
40. Engardo, P., Roberto, H., Malkin, E., Gross, N and Lowry, K. (1994), “High-Tech jobs all over the map”, Business week18, pp. 112-117.
41. Hajime ,Suzuki (1993), Introduction to IPI practical Kaizen, p. 60.
42. Hilton, R . (2005), Managerial Accounting, 6th Ed., McGraw-Hill.
43. Imai, Masaaki, (1986), Kaizen: The Key to Japan's Competitive Success, New York: Random House.
44. Imai, M. (1997), Gembe Kaizen: A Commonsenne Low-Cost Approach to Management, New York: McGraw-Hill Professional.
45. Japan Human Relations Association, (1992), Kaizen Teian 1: Developing systems for continuous Improvement through Employee suggestions, Portland, OR: Productivity Press.
46. Liker, J. (2006), The Toyota Way Fieldbook, NewYork: McGraw-Hill.
47. Randt .D. (2007), “A healthy dose of kaizen”, Industrial Engineer, 39(11), 52.
48. Weed, Julie (July 10, 2010), “Factory Efficiency Comes to the Hospital”, The New York Times.