منابع
احمدزاده، ح.، میرباقری، س. ح. و فغانی، م. (۱۴۰۴). بررسی روابط مؤلفههای نظام کنترلهای داخلی جهت کاهش تخلفات مالی و ارتقای سلامت اداری. مدیریت دولتی ایران، ۱۸ (۲)، ص ۸۵-۱۰۸.
احمدی، م.، بهمنی، ر. و رستگار، ع. (۱۳۹۸). تحلیل مضمون اسناد بالادستی توسعه اداری. پژوهشهای مدیریت دولتی، ۱۲ (۱)، ص ۲۵–۴۷.
خدایی، ن.، زرندی، س. و معدنی، ج. (۱۴۰۴). تأثیر بهکارگیری فناوری اطلاعات بر کاهش فساد اداری در بخش غیردولتی. پژوهشهای فناوری اطلاعات و فساد اداری، ۵ (۱)، ص ۳۳-۵۴.
داداشکریمی، ی.، رحمتی، م.، نژاد حاجیعلیایرانی، ف. و رحیمی، غ. (۱۴۰۳). الگوی راهبردی ارتباطات سازمانی با تأکید بر سلامت اداری. مدیریت ارتباطات سازمانی، ۲۷ (۲)، ص ۹۹-۱۱۸.
رحمانی، ح.، محمدی، ص. و معمارزاده طهران، غ. (۱۴۰۳). شناسایی و رتبهبندی کژرفتاریهای تهدیدکننده سلامت اداری در سازمانهای دولتی ایران. مدیریت رفتار سازمانی، ۱۴ (۴)، ص ۱۵۵-۱۷۸.
رحمانیان فهندری، ه. و قنادزاده تفتی، س. م. (۱۴۰۴). رابطه مدیریت تعارض منافع و سلامت اداری با نقش میانجی نهاد نظارتی (مورد مطالعه: دادگستری کل استان تهران). حقوق و سیاستگذاری اداری، ۹ (۱)، ص ۴۵-۶۶.
رحیمی، غ.، رحمتی، م.، نژاد حاجیعلیایرانی، ف. و داداشکریمی، ی. (۱۴۰۳). الگوی راهبردی ارتباطات سازمانی با تأکید بر سلامت اداری. مدیریت ارتباطات سازمانی، ۲۷ (۲)، ص ۹۹-۱۱۸.
شناسایی عوامل فساد اداری و نقش آن بر ارتقای سلامت اداری در مدیریت دولتی. (۱۴۰۳). در مجموعه مقالات کنفرانس ملی مدیریت دولتی، ص ۲۲۱-۲۳۲.
غفاری، ف. و غفاری، ن. (۱۴۰۴). تأثیر نظارت در سیستم تمرکز و عدم تمرکز بر سلامت اداری. مدیریت عمومی ایران، ۱۱ (۳)، ص ۸۷-۱۰۳.
کریمی، ی. م. (۱۴۰۴). ارتقای سلامت اداری از طریق حکمرانی شرکتی و اخلاق حرفهای سازمانی: رویکرد بهسازی منابع انسانی. پژوهشهای اخلاق سازمانی، ۷ (۲)، ص ۵۹-۷۸.
کریمی، ی. م. و محمدی، ص. (۱۴۰۱). تحلیل سیاستهای مبارزه با فساد در دستگاههای اجرایی مختلف و طراحی شبکه مضمونی سیاستهای ضد فساد. سیاستهای اجرایی ایران، ۱۳ (۱)، ص ۱۴-۳۴.
نژاد حاجیعلیایرانی، ف.، رحمتی، م.، داداشکریمی، ی. و رحیمی، غ. (۱۴۰۳). الگوی راهبردی ارتباطات سازمانی با تأکید بر سلامت اداری. مدیریت ارتباطات سازمانی، ۲۷ (۲)، ص ۹۹-۱۱۸.
واکاوی ابعاد فساد اداری و پیامدهای آن در سازمانهای دولتی ایران. (۱۴۰۳). در مجموعه مقالات کنفرانس ملی مدیریت دولتی، ص ۲۸۹-۳۰۲.
Transparency International (2023). گزارش شاخص ادراک فساد (CPI). Annual Report. https://www.transparency.org/en/cpi/2023
Transparency International (2025). گزارش شاخص ادراک فساد (CPI). Annual Report. https://www.transparency.org
References
Ahmadi M., Bahmani R., & Rastegar A. (2019). Thematic analysis of upstream documents of administrative development. Public Management Research, 12 (1), 25–47. [In Persian]
Ahmadzadeh H., Mirbagheri S. H., & Faghani M. (2025). Examining the components of internal control systems to reduce financial misconduct and promote administrative integrity. Iranian Public Management, 18 (2), 85–108. [In Persian]
Braun V., & Clarke V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3 (2), 77–101. https://doi.org/10.1191/1478088706qp063oa
Dadash Karimi Y., Rahmati M., Nejad Hajialiirani F., & Rahimi G. (2024). Strategic model of organizational communication emphasizing administrative integrity. Organizational Communication Management, 27 (2), 99–118. [In Persian]
Exploration of administrative corruption dimensions and its consequences in Iranian public organizations. (2024). In Proceedings of the National Conference on Public Management, pp. 289–302. [In Persian]
Identifying factors of administrative corruption and its role in enhancing administrative integrity in public management. (2024). In Proceedings of the National Conference on Public Management, pp. 221–232. [In Persian]
Jafari A. (n.d.). Detailed examination of a dynamic model component. Human Resources Development Studies, (Special Issue), 1–15. [In Persian]
Karimi Y. M. (2025). Promoting administrative integrity through corporate governance and professional ethics: A human resource improvement approach. Organizational Ethics Research, 7 (2), 59–78. [In Persian]
Karimi Y. M., & Mohammadi S. (2022). Analyzing anti corruption policies in executive agencies and designing a thematic policy network. Iranian Executive Policies, 13 (1), 14–34. [In Persian]
Khodaei N., Zarandi S., & Madani J. (2025). Impact of IT implementation on reducing administrative corruption in the non governmental sector. Information Technology and Administrative Corruption Studies, 5 (1), 33–54. [In Persian]
Nejad Hajialiirani F., Rahmati M., Dadash Karimi Y., & Rahimi G. (2024). Strategic organizational communications framework addressing administrative health. Organizational Communication Management, 27 (2), 99–118. [In Persian]
Rahimi G., Rahmati M., Nejad Hajialiirani F., & Dadash Karimi Y. (2024). Strategic organizational communication model emphasizing administrative health. Organizational Communication Management, 27 (2), 99–118. [In Persian]
Rahmani H., Mohammadi S., & Memarzadeh Tehran G. (2024). Identification and ranking of deviant behaviors threatening administrative integrity in Iranian public organizations. Organizational Behavior Management, 14 (4), 155–178. [In Persian]
Rahmanian Fahandari H., & Ghanadzadeh Tafti S. M. (2025). Relationship between conflict of interest management and administrative integrity with mediating role of oversight institutions (case study: Tehran Provincial Judiciary). Administrative Law and Policy, 9 (1), 45–66. [In Persian]
Transparency International. (2023). Corruption Perceptions Index 2023. Annual Report. https://www.transparency.org/en/cpi/2023
Transparency International. (2025). Corruption Perceptions Index (CPI) Report. Annual Report. https://www.transparency.org