1. آغاز، عسل و امین هاشمی (1391)، «بررسی تجربی مدل بسط یافته هویت سازمانی با توجه به ویژگیهای شخصیتی کارکنان»، مجله چشمانداز مدیریت دولتی، ش12، ص87−106.
2. الوانی، سیدمهدی و مهدی اسلام پناه (1397)، «طراحی مدل بازدارندۀ فساد اداری با اتکا به آموزههای نهجالبلاغه»، مدیریت در دانشگاه اسلامی، 7 (15)، ص147−162.
3. الوانی، سیدمهدی؛ سعید زرندی و ابوذر عرب سرخی (1389)، «مؤلفههای تدوین استراتژی ملی مبارزه با فساد جمهوری اسلامی ایران»، نشریه مدیریت دولتی، ش4، ص3−22.
4. الوانی، سیدمهدی و منوچهر جفره (1376)، «ارائه یک الگوی نظری برای کنترل و فساد اداری»، مجله اقتصاد و مدیریت، س11، ش36، ص87−110.
5. باریکانی، زهرا (1385)، «تبیین هویت دینی دانشآموزان و بررسی ارتباط آن با محتوای کتب دین و زندگی»، رساله کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه تهران، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
6. توکل، هادی (1379)، «عوامل مهم فلاکت اقتصادی»، تحول اداری، س2، ش50.
7. توکلی، عبدالله (1390)، «سنجش فساد اداری: درآمدی بر تبیین الزامات روششناختی طراحی شاخص ملی»، حوزه و دانشگاه روششناسی علوم انسانی، 17 (69)، ص193−216.
8. چیت ساز قمی، محمدجواد (1383)، گسست نسلی در ایران: افسانه یا واقعیت، تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی، ص21−43.
9. حبیبی، نادر (1378)، فساد اداری، تهران: مؤسسۀ فرهنگی انتشاراتی وثقی.
10. حسنی، علی و عبدالمجید شمس (1391)، «راهکارهای مبارزه با فساد اداری براساس ارزشهای اسلامی»، اسلام و پژوهشهای مدیریتی، 2 (1)، ص81−104.
11. خانیکی، هادی (1383)، هویت در ایران: رویکرد سیاسی اجتماعی فرهنگی و ادبی به هویت و بحران در ایران، تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی، ص65−80.
12. خداپناه، مسعود (1394)، «برآورد شاخص فساد اقتصادی در ایران به روش فازی و بررسی رابطه آن با اقتصاد زیرزمینی با استفاده از آزمون علیت هشیائو»، فصلنامه اقتصاد مقداری، س12، ش3، ص1−25.
13. خدری، بهزاد؛ عبدالله محمدزاده اقدم و فریده سادات مؤمنی ماسوله (1395)، «عوامل اجتماعی مؤثر بر فساد اداری در سازمانهای دولتی شهرستان سنندج»، رفاه اجتماعی، س16، ش60، ص137−167.
14. دانایی فرد، حسن (1384)، «استراتژی مبارزه با فساد: آیا فنّاوری اطلاعات فساد اداری را کاهش میدهد؟» فصلنامۀ علوم انسانی، ش2، ص101−117.
15. دهخدا، علیاکبر (1381)، لغتنامه، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
16. ربیعی، علی (1387)، «رسانههای نوین و بحران هویت»، فصلنامه مطالعات ملی، س9، ش4، ص149−177.
17. ربیعی، علی (1383)، زنده باد فساد. جامعهشناسی فساد در دولتهای جهان سوم، تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان چاپ و انتشارات.
18. رهبری، مهدی (1388)، معرفت و قدرت: معماری هویت، تهران: کویر.
19. رئوفی، محمود (1389)، «مؤلفههای هویت دینی»، مجله دین و ارتباطات، س17، ش1، ص91−112.
20. زاهدی، شمس السادات؛ سینا محمد نبی و مهدی شهبازی (1388)، «بررسی عوامل مؤثر بر کاهش فساد اداری (مطالعه موردی در شهرداری تهران)»، مجله مدیریت فرهنگ سازمانی، س7، ش20، ص29−55.
21. سپهوند، رضا؛ محسن عارفنژاد؛ مسعود سپهوند و فریبرز فتحی چگنی (1397)، «اثر سرمایه ساختاری بر کاهش فساد اداری با نقش میانجی انگیزههای فردی ارتکاب فساد (مطالعه موردی: سازمانهای دولتی استان کرمان)»، فصلنامه مدیریت دولتی، 10 (4)، ص583−604.
22. سراجزاده، سیدحسین (1383)، «نیمه پنهان: گزارش نوجوانان شهری تهران از کجرویهای اجتماعی و دلالتهای آن برای مدیریت فرهنگی»، مجله فلسفه و کلام، ش41.
23. سفیری، خدیجه؛ زهرا نعمت اللهی (1391)، «رابطه ابزارهای جهانی شدن و هویت دینی»، مجله مطالعات و تحقیقات اجتماعی، دوره اول، ش1، ص39−70.
24. شیخی، محمدحسین (1390)، «عوامل مؤثر بر سلامت نظام اداری و رشد ارزشهای اخلاقی آن»، اسلام و پژوهشهای مدیریتی، س1، ش2، ص99−126.
25. صفری، حمیدرضا (1387)، «مطالعه عوامل مؤثر بر بروز فساد اداری در سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران»، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده تربیت بدنی، دانشگاه تهران.
26. طالبان، محمدرضا (1380)، «دینداری و بزه کاری−معرفی و کاربرد همبستگی متعارف»، مجله اطلاعرسانی و کتابداری: نمایه پژوهش، ش20.
27. طالقانی، غلامرضا؛ زهرا طباطبایی و علی غفاری (1392)، «بررسی عوامل فردی و سازمانی مؤثر بر فساد اداری در شعب بانک سپه استان قم»، مجله مدیریت فرهنگ سازمانی، ش2، ص235−253.
28. عابدی، ح؛ جعفری، ا (1389)، «مقایسه ادراکات، تجربیات و نگرشهای کارکنان زن و مرد نسبت به فساد/ سلامت اداری»، فصلنامه مدیریت راهبردی، س3، ش3، ص101−119.
29. عظیمی، ح؛ عطارفرد، ع. و شائمی، ع (1389)، «بررسی عوامل مدیریتی و سازمانی مؤثر بر فساد اداری و مالی»، مجله اندیشه مدیریت راهبردی، س4، ش2، ص129−147.
30. فرجپور، مجید (1383)، فقر، فساد، تبعیض؛ موانع توسعه در ایران، تهران: انتشارات مؤسسه فرهنگی رسا.
31. قلیپور، آرین؛ علیاصغر پورعزت و فرشته محمدی (1390)، «تبیین عوامل درونسازمانی و برونسازمانی مؤثر بر ساخت سازمانی هویت در سازمانهای دولتی»، مجله مدیریت دولتی، دوره 3، ش7، ص149−166.
32. مسعودنیا، حسین؛ رضا محموداوغلی و حوا ابراهیمیپور (1395)، «بررسی رابطه مصرف اینترنتی و هویت دینی در بین دانشجویان دانشگاه اصفهان»، فصلنامه مطالعات ملی، س17، ش1، ص107−132.
33. منتظر قائم، مهدی (1379)، «رسانههای جمعی و هویت»، فصلنامه مطالعات ملی، س2، ش4، ص249−270.
34. ناعمه، حسن (1390)، «شفافیت و مبارزه با فساد در انعقاد قراردادهای اداری ایران»، مجلۀ تحقیقات حقوقی، ویژنامه 4، ص9−36.
35. نجفی کلوری، مقصود؛ محمود گودرزی؛ ابوالفضل فراهانی و حسن اسماعیلی بید هندی (1391)، «عوامل مؤثر بر بروز فساد اداری در سازمانهای ورزشی»، مجله مدیریت ورزشی، ش14، ص109−122.
36. نصر اصفهانی، علی؛ طاهره آقا باباپور دهکردی (1392)، «بررسی رابطه هویت سازمانی با سکوت سازمانی کارکنان مورد مطالعه کارکنان دانشگاه اصفهان»، مجله جامعهشناسی کاربردی، س24، ش4، ص139−162.
37. نوروزی، سهراب (1394)، «ترغیب جوانان به داشتن هویت دینی با رویکرد روانشناختی»، مجله دانش انتظامی، س6، ش23، ص69−86.
38. واخ، یوآخیم (1387)، جامعهشناسی دین، ترجمه جمشید آزدگان، تهران: انتشارات سمت.
39. هادینژاد، مصطفی و زهرا جاوید (1394)، «رابطۀ فنّاوری اطلاعات با فساد اداری: نقش وجدان کاری بهعنوان یک اصل اخلاقی»، فصلنامه اخلاق در علوم و فنّاوری، س10، ش4، ص65−74.
40. Alatza's, S.H. (2006), “The Autonomous, the Universal and the Future of Sociology”, Current Sociology, 54(1): 7-23.
41. Albert, S., & Whetten, D. (1985), Organizational identity. Research in Organizational Behavior, 17, 263-295.
42. Becker, Gary S. (1974), A Theory of Social Interactions, Journal of Political Economy 82(6): 1063-1093.
43. Blackburn, K.; Gonzalo, F.; Forgues, P. (2010), “Financial liberalization, bureaucratic corruption and economic development”, Money and Finance, 29, 1321-1339.
44. Cheney G. (1983), on the various and changing meanings of organizational membership: a field study of organizational identification. Communication Monographs, Vol 50 (4), Pp: 342.
45. Chin, W (1998), Issues And Opinion On Structural Equation Modeling, MIS Quarterly, 22(1), 7-16.
46. Cronbach, L. (1951), Coefficient Alpha And The Internal Structure Of Tests, Psychometrical, vol.16, PP: 297-334.
47. Deephouse David L (2000), Media Reputation as a Strategic Resource: An Integration of Mass Comunication and Resource- Based Theories. Jornal of Management, 26(6): 1091-1112.
48. Diamantopoulos, A., Sarstedt, M., Fuchs, C., Wilczynski, P. And Kaiser, S. (2012), Guidelines For Choosing Between Multi-Item And Single-Item Scales For Construct Measurement: A Predictive Validity Perspective, Journal Of The Academy Of Marketing Science, Vol. 40 No. 3, PP: 434-449.
49. Dutton, E., Dukerich, M. & Harquail, V. (1994), Organizational images and member identification. Administrative Science Quarterly, 39(2), 239-263.
50. Epitropaki, O. & Martin, R. (2005), The Moderating role of individual differences in the relation differences in the relation between transformational/transactional leadership perceptions and organizational identification. The Leadership Quarterly, 16, 569–589.
51. Epitropaki, O. (2012), A multi-level investigation of psychological contract breach and organizational identification through the lens of perceived organizational membership: Testing a moderated mediated model. Journal of Organizational Behavior, 34(1), 65–86.
52. Fornell, C. And Larcker, D. (1981), Structural Equation Models With Unobservable Variables And Measurement Error, Journal Of Marketing Research, Vol. 18 No.1, PP: 39-50.
53. Gould, D. J., “Administrative Corruption: Incidence, Causes and Remedial Strategies in Farazmand, A. (ed). Handbook of Comparative and Development Public Administration. New York, Marcel Dekker, 1991.
54. Gümüs, M., Hamarat, B., Çolak, E. & duran, E. (2012), Organizational and Occupational Identification: Relations to Teacher Satisfaction and Intention to Early Retirement. Career Development International, 17 (4), 1-19.
55. Henseles, J., Ringle, C. And Sinkovics, R. (2009), The Use Of Partial Least Squares Path Modeling In International Marketing, New Challenges To International Marketing, Vol. 20, PP: 277-320.
56. Jones, P. (2005), Combating Fraud and Corruption in the Public Sector. London: Chapman and Hall.
57. Kahana, N., & Liu Qijun, A. B. (2010), Endemic corruption. European Journal of Political Economy, 26, 82-88.
58. Khulida, Kirana Yahya; Tan Fee Yean, Johanim Johari & Nur Ain Saad (2015), “The Perception of Gen Y on Organizational Culture, Religiosity and Corruption in Malaysian Public Organizations, International Accounting and Business Conference 2015”. Procardia Economics and Finance, 31: 251-261.
59. LaFree, G. (2004), “Corruption as a Global Social Problem”, in: George Ritzer (ed). Handbook of Social Problems: A Comparative International Perspective. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
60. Lee, W.S. (2013), “Engaging in corruption: The influence of cultural values and contagion effects at the micro level”, Journal of Economic Psychology, 39, 287-300.
61. Mael, F; Ashforth, B. E. (1992), “Alumni and their alma mater: A partial test of the reformulated model of organizational identification”, Journal of Organizational Behavior, 13, 103-123.
62. Mozes, M., Josman, Z. & Yaniv, E, (2012), Corporate social responsibility organizational identification and motivation. Social Responsibility Journal, 7 (2), 310-325.
63. Ng, D. (2006), The impact of corruption on financial markets. Managerial Finance, 32(10), 822-836.
64. Nunnally, J. (1978), Psychometric theory, New York, NY: McGraw-Hill. O’Leary-Kelly, A. M., Martocchio, J. J. And Frink, D. D. (1994), A Review Of The Influence Of Group Goals On Group Performance, Academy Of Management Journal, Vol. 37, PP: 1285–1301.
65. O’Reilly, C. & Chatman, J. (1986), Organizational commitment and psychological attachment: the effects of compliance, identification, and internalization on prosocial behavior. Journal of Applied Psychology, 71(3), 492-9.
66. Puusa, A. (2006), “Conducting Research on Organizational Identity”, Journal of Business Ethics and Organization Studies, 2, 123-35.
67. Scott, James (1972), Comparative Political Corruption. Prentice Hall, Inc.
68. Sillince John AA (2006), Resources and Organizational Identities. Management communication quarterly, 20 (2): 186-212.
69. Stapenhurst, F., & Langseth, P. (1997), The Role Of Public Administration In Fighting Corruption. Public Sector Management, 10(5).
70. Sutherland, E.H. (1949), White Collar Crime. New York: Dryden Press.
71. Tajfel, H. & Turner, J. (1985), The social identity theory of intergroup behavior, in Worchel, S. & Austin, W. (Eds), Psychology of Intergroup Relations, Nelson Hall, Chicago, IL, pp. 7-24.
72. Tanzi, V. & Davoodi, H. (1997), Corruption, Public Investment and Growth. Working Paper No. 97-139, International Monetary Fund, Washington, D.C.
73. Theobald, R. (1990), Corruption, Development and Underdevelopment. Durham, NC: Daka U. Press.
74. Van Dick, R., Wagner, U., Stellmacher, J. & Christ, O. (2004), The utility of a broader conceptualization of organizational identification: Which aspects really matter? Journal of Occupational and Organizational Psychology, 77, 171-191.