1. آمدی، سیدناصحالدین (1384)، غررالحکم و دررالکلم (سخنان قصار امام علیj)، ترجمه رسولی محلاتی، سیدهاشم، تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
2. ابراهیمپور، حبیب (1392)، «تأثیرپذیری اخلاق کاری از عملکرد وظیفهای»، پژوهشهای مدیریت عمومی، سال ششم، شماره نوزدهم، ص83−101.
3. ابوالعلایی، بهزاد (1389)، مدیریت عمکرد، تهران: انتشارات سازمان مدیریت صنعتی.
4. ارشدی، نسرین و صالحه پیریایی (1393)، «رابطه اخلاق کار اسلامی با عملکرد شغلی، خشنودی شغلی و قصد ترک شغل کارکنان»، دو فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت اسلامی، سال 22، شماره 1، بهار و تابستان، ص213−234.
5. الله دادی، اسماعیل (1390)، گنجینۀ طلایی روابط انسانی در سازمانهای آموزشی، اصفهان: پیام دانشگاهی.
6. امیدی، نبی؛ حشمتالله عسگری و محمدرضا امیدی (1395)، «بررسی تأثیر اخلاق حرفهای بر کارایی پرستاران بیمارستان امامe و مصطفی خمینیe شهر ایلام»، مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی، دورۀ نهم، شماره 3، ص65−74.
7. امیری، علینقی؛ محمد همتی و مهدی مبینی (1389)، «اخلاق حرفهای؛ ضرورتی برای سازمان»، مجله معرفت اخلاقی، سال اول، شماره چهار، ص137−159.
8. امینی، مسعود؛ حمیده ماحوزی و رضا فراشبندی (1394)، «بررسی رابطه اخلاق حرفهای با بهرهوری سازمانی کارکنان اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر»، اولین کنفرانس بینالمللی روانشناسی و علوم تربیتی، شیراز.
9. اندام، رضا؛ امیر منتظری و آسیه ابویسانی (1394)، «ارتباط بین اخلاق کاری، تعهد شغلی و عملکرد شغلی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان خراسان رضوی»، پژوهشهای معاصر در مدیریت ورزشی، سال پنجم، شماره 10، پاییز و زمستان، ص61−72.
10. انصاری رنانی، قاسم و غلامعلی نجفی (1380)، اخلاق مدیریت، مجموعه مقالات اولین همایش مدیریت اسلامی.
11. ایمانیپور، معصومه (1391)، «اصول اخلاق حرفه ای در آموزش»، مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی، دوره پنجم، شماره 6، آذر، ص27−41.
12. بهمنی، اکبر؛ محمدرضا مهدویراد و حسین بلوچی (1395)، «بررسی رابطۀ بدبینی سازمانی با کیفیت خدمات ارائه شده کارکنان با نقش میانجیگری و تعدیلگری تعهد سازمانی»، پژوهشهای مدیریت عمومی، سال نهم، شماره سی و یکم، ص161−185.
13. حسنپور، اکبر؛ روحالله نوری و مجتبی کیایی (1388)، «بدبینی سازمانی: علل و پیامدهای آن»، فرهنگ مدیریت، سال هفتم، شماره نوزدهم، بهار و تابستان، ص119−142.
14. حقیقی کفاش، مهدی؛ نادر مظلومی و فرزانه میرزا محمدی (1390)، «پیشزمینهها و پیامدهای بدبینی سازمانی (مورد مطالعه: کارکنان شرکت تجارت الکترونیک پارسیان»، فصلنامه علمی پژوهشی−مطالعات مدیریت بهبود و تحول، سال بیست و یکم، شماره 64.
15. رحمانی، حلیمه و حسین رجب دری (1395)، «بررسی تأثیر اخلاق حرفهای بر عملکرد سازمانی در مدیران صنعتی استان فارس»، دو فصلنامه حسابداری ارزشی و رفتاری، سال اول، شماره اول، بهار و تابستان، ص53−76.
16. رفیعزاده، علاءالدین و یوسف رونق (1392)،مدیریت و ارزیابی عملکرد کارکنان با رویکرد علمی−کاربردی (سازمان، مدیران و کارکنان)، تهران: انتشارات فرمنش، چاپ اول.
17. رفیعزاده، علاءالدین؛ ناصر میرسپاسی و عادل آذر (1395)، «ارائه مدل مدیریت عملکرد در سطح دولت»، فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت سازمانهای دولتی، سال چهارم، دوره 4، شماره شانزدهم، پاییز، ص79−98.
18. زارع، حمید؛ زلفا حقگویان و زهرا کریمی اصل (1392)، «شناسایی عوامل مؤثر بر بدبینی و سنجش آن در دانشگاههای دولتی استان قم»، مدیریت فرهنگ سازمانی، دوره 11، شماره 4، ص159−180.
19. سلاجقه، سنجر و فاطمه سیستانی ختامان (1389)، «بررسی رابطه میان اخلاق کار و کیفیت خدمات در سازمانهای دولتی شهر کرمان»، همایش ملی چالشهای مدیریت و رهبری در سازمانهای ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات اصفهان.
20. سیدنقوی، میرعلی؛ اکبر حسنپور و زهرا حسامی (1391)، مدیریت استراتژیک عملکرد کارکنان (از تئوری تا عمل)، تهران: مؤسسه کتاب مهربان نشر.
21. شهودی، مریم و بهناز مهاجران (1392)، «مدلیابی ارتباط بین اخلاق حرفهای و معنویت در کار با مسئولیت اجتماعی در میان پرستاران بیمارستانهای دولتی شهر کرمانشاه»، فصلنامه مدیریت پرستاری، سال سوم، دوره سوم، شماره دوم، تابستان 1393، ص20−29.
22. صالحنیا، منیره و زینب الله توکلی (1388)، «اخلاق سازمانی با تأکید بر منشور اخلاقی»، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، شمارههای 3 و 4، پاییز و زمستان، ص66−78.
23. صلواتی، عادل؛ سحر امانی و رزان زندی (1393)، «بررسی رابطۀ بین بدبینی سازمانی و تسهیم دانش»، مجله مدیریت صنعتی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، ویژهنامه مدیریت دانش، سال نهم، تابستان، ص107−119.
24. صلواتی، عادل؛ سحر امانی و رزان زندی (1393)، «بررسی رابطۀ بین بدبینی سازمانی و تسهیم دانش»، ششمین کنفرانس مدیریت دانش، تهران.
25. فهیمی، میلاد؛ معصومه دادپور و مریم دستیار (1392)، «رابطه اخلاق سازمانی با عملکرد کارکنان (مطالعه موردی: کارکنان بانک مسکن آمل)»، اولین کنفرانس ملی حسابداری و مدیریت.
26. قنبری، سیروس و فاطمه فرشچی (1394)، «بررسی وضعیت اخلاق کار کارکنان دانشگاه بوعلی سینا»، فصلنامه علمی−ترویجی، سال 5، شماره 18، ص183−202.
27. قجری، نصرالله و علیرضا حیدری (1394)، «رابطه اخلاق حرفهای با عملکرد شغلی کارکنان بانکهای شهر اهواز در سال 94»، سومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی.
28. فرامرز قراملکی، احد و رستم نوچه فلاح (1386)، موانع رشد اخلاق حرفهای در سازمانها، تهران: مؤسسه فرهنگی دینپژوهی بشرا.
29. قهرمانی، علیاکبر (1394)، مدیریت منابع انسانی پیشرفته، قزوین: سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی، چاپ اول.
30. کاملی، محمدجواد؛ محمدرضا ضابط و کبری محبی (1394)، «رابطه بین اخلاق کار و عملکرد شغلی کارکنان در شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابهر»، فصلنامه توسعه، سال دهم، شماره 36، ص17−34.
31. کیارزم، آمنه و لطفالله فروزنده دهکردی (1394)،«شناسایی و سطحبندی عوامل مؤثر بر نهادینهسازی اخلاق در سازمانهای دولتی با استفاده از مدل ISM»، پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، دوره 5، شماره 3، پاییز، ص125−152.
32. گازری نیشابوری، آرزو؛ فاطمه طالبی؛ مجتبی رجب بیگی و امیرحسین امیرخانی (1394)، «بررسی تأثیر اخلاق حرفهای بر بهرهوری کارکنان (مورد مطالعه شهرداری قره آغاج)»، کنفرانس بینالمللی مدیریت، اقتصاد و مهندسی صنایع.
33. مرتضوی، محسن؛ مهدی ایراننژاد پاریزی و پریوش جعفری (1393)، «بررسی رابطه بین اخلاق حرفهای با عملکرد کارکنان در بخش فروش شرکت پگاه خوزستان»، همایش بینالمللی مدیریت، تهران: مؤسسه سفیران فرهنگی مبین.
34. نجاری، رضا و سمیه حسنی (1392)، «بررسی تأثیر مؤلفههای اخلاق حرفهای بر عملکرد کارکنان مطالعه موردی: شرکت پست تهران»، کنفرانس بینالمللی دستاوردهای نوین پژوهشی مدیریت حسابداری اقتصاد، تهران: مؤسسه آموزش عالی نیکان.
35. Abraham R (2004), Organizational cynicism: definitions, Basis and concequences. Mellen Studies In Business.
36. Arabacı, I. (2010), The Effects of Depersonalization and Organizational Cynicism Levels on the Job Satisfaction of Educational Inspectors, African Journal of Business Management, 4(13), pp: 2803-2807.
37. Dean, J.W.; P. Brandes.; R. Dharwadkar. (1998), Organizational Cynicism, academy of management review, Vol. 23(2), pp:341-352.
38. Eaton, J.A. (2000). A Social Motivation Approach to Organizational Cynicism, unpublished thesis, York University, Toronto, Ontario, September.
39. Hayati,K.& Caniag, I.(2012), “Islamic Work Ethic: The Role Of Intrinsic” Motivation Job Satisfaction , Organizational Commitment and Job Performance. International Congress On Interdisciplinary Business and Social Science. Procedia Social and behavioral Sciences 65, pp: 1102-1106.
40. James, M. S. L. (2005), Antecedents and consequences of cynicism in organizations: Anexamination of potential positive and negative effects on school systems. Dissertation for the degree of Doctor of Philosophy.
41. Johnson, J L; O’Leary-Kelly, A M (2003), The effects of psychological contract breach and organizational cynicism: not all social exchange violations are created equal, Journal of Organizational Behavior, Vol 24, pp:627-647.
42. Kalagan & Aksu (2010), "Organizational cynicism of the research assistants: A Case of Akdeniz University".Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, pp:4820-4825.
43. Neves, Pedro (2012), Organizational cynicism: Spillover effects on supervisor subordinate relationships and performance. The Leadership Quarterly, 23 , pp:965-976.
44. Rubin, R S; Dierdorff, E C; Bommer, W H & Baldwin, T T (2009). Do leaders reap what they sow? Leader and employee outcomes of leader organizational cynicism about change, the leadership Quarterly, Vol 20, No. 5.
45. Rokhman, W. (2010), The Effect of Islamic Work Ethics on Work Outcomes. Electronic Journal of Business Ethics and Organization Studies, 15(1) , pp: 21-27.
46. Salanova, M; Llorens, S; García, M. R; Burrıel, R & Bresó, E (2005), Towards a four-dimensional model of burnout: A multigroup factor-analytic study including depersonalization and cynicism, Educational and Psychologicai Measurement, Vol. 65 No. 5, October 2005, pp: 901-913.
47. Sims, R. (1991), The institutionalization of organizational ethics, Journal of Business ethic, Vol. 10, No 7 , pp :493-506.
48. Stanley, David J; Meyer, John P. & Topolnytsky, Laryssa (2005), Employee Cynicism and Resistance to Organizational Change, Journal of Business and Psychology, 19 (4)pp: 429-459.
49. Stephan e. condrey, (2005), handbook of human resource management in government.
50. TUNA Rujnan, EŞKİN BACAKSIZ Feride, HARMANCI SEREN Arzu Kader(2015) ,The Relationships Between Organizational Identification, Cynicism and Employee Performance: A Study Among Nurses, Istanbul Medeniyet University.
51. Zionts, T, L, (2006), Professional Standards of Educational Manageres:Their Importance and Ease of Implementation, Retrieved from Proquest.com.