1. ابیلی، خ. و زارع خلیلی. م (1391)، «رابطه بین سرمایه اجتماعی سازمانی با مدیریت دانش در یک شرکت بیمه دولتی»، پژوهشنامۀ بیمه، ص129−152.
2. برزکی، علی شائمی (1384)، «شاخصهای اندازهگیری مدیریت دانش و سرمایه فکری»، سومین کنفرانس بینالمللی مدیریت، تهران: گروه پژوهشی آریانا.
3. رضاییان فردویی، ص و قاضی نوری، س.س. (1389)، »مدلیابی نقش اخلاق در موفقیت سیستمهای مدیریت دانش»، فصلنامه علمی−پژوهشی سیاست علم و فناوری، ص1−15.
4. عسگری، ن و جوکار، ع. محمدی فاتح، ا. و خلعتبری معظم، م. (1391)، «نقش سرمایههای اجتماعی در تسهیل اقدامات مدیریت دانش»، فصلنامه علمی−پژوهشی مدیریت نظامی، ص165−188.
5. قراملکی ا. (شهریور 1386)، «اخلاق موضوع کهن»، مسئله تازه. تدبیر، شماره 184، ص6-17.
6. قربانیان، م. (1384)، مقدمهای بر عوامل مؤثر در تقویت تعهد و وجدانکاری، شماره 3815، ص10.
7. کشاورزی.ع و وزین کریمیان. م (تابستان 1392)، «کاوش نظام قانونی تمهید و توسعه دانش و مدیریت دانش در نظام اداری ایران با تمرکز بر قانون مدیریت خدمات کشوری»، چشمانداز مدیریت دولتی،شماره 14، ص37−62.
8. منطقی، م. و اکبری،ظ. (1392)، «مدیریت دانش با الهام از منابع اسلامی»، اسلام و پژوهشهای مدیریتی، 3، ص59−76.
9. میری، م. و علمالهدی، ج. (شهریور 1393)، «اخلاق سازمانی، اساس موفقیت سیستمهای مدیریت دانش، اخلاق سازمانی»، اساس موفقیت سیستمهای مدیریت دانش، گرگان، ص1−6.
10. Britten & et al (2002), using Meta ethonography to synthe sise qualitative Research: a worked en//ple .J health seru Res policy. 2002 oct i 7 (4): 209-15.
11. Awad, E., & Ghaziri, H. (2004), Knowledge Management. Prentice Hall.
12. Akhavan, P., Ramezan, M., & Yazdi Moghaddam, J. (2013), Examining the role of ethics in knowledge management process: Case study: an industrial organization. Journal of Knowledge-based Innovation in China, 5, 129-145.
13. Akhavan, P., Ramezan, M., Yazdi Moghaddam, J., & Mehralian, G. (2014), Exploring the relationship between ethics, knowledge creation and organizational performance- Case study of a knowledge-based organization. VINE: The journal of information and knowledge management systems, 44, 42-58.
14. Azmi. (2010), Legal and ethical issues in knowledge managementin Malaysia. computer law & security review 26 . 61-71
15. Bolisani, E., Paiola, M. ,& Scarso, E .(2013), Knowledge protection in knowledge-intensive business services. Journal of Intellectual Capital. 192-211, 14.
16. Costa, G. (2010), Knowledge management and organizational innovation: ethical and social dilemmas.
17. Costa, G., Prior, M .,&Rogerson, S. (2010), Organizational Knowledge: Ethics and the Importance of Trust. Communications in Computer and Information Science, 295-304, 110.
18. Costa, G., & Silva, N. (2007), Knowledge management: how ethical is your organization’s knowledge? ETHICOPM.
19. Costa, G. J., Prior, M., & Rogerson, S. (2010), Why link knowledge management, organizational culture and ethics: analysing empirical inquiry. ETHICOPM.
20. DUMAS, P., BULINGE, B., & BOUTIN, E. (n.d.). ETHICAL DIMENSIONS OF KM IN PROFESSIONAL SETTINGS.
21. Dulipovici, A., & Baskerville, R. (2007), Conflicts between privacy and property: The discourse in personal and organizational knowledge. Journal of Strategic Information Systems, 187-213.
22. Durand, R. (2007), KNOWLEDGE SHARING IN ORGANIZATIONS: INVITING ETHICS AND EMOTION TO THE BANQUET. Academy of Management Best Paper Proceedings.
23. Gayton, C. M. (2008), Business ethics, restrictions on employment and knowledge management. VINE, 174-183.
24. Hase, S., Sankaran, S ,&Davies, A. (2006), Overcoming barriers to knowledge management: visiting the dark side of organisations. actKM Online Journal of Knowledge Management, 3.
25. Sandelowski, M., and J. Barroso. (2007), Handbook for synthesizing qualitative research. New York Springer.
26. Soini, J. (2008), Managing Information and Distributing Knowledge. Management of Engineering &Technology (889-894). Cape Town: IEEE.
27. Sheffield, J. (2006), Pluralisms in Knowledge.
28. Sharing of the Core Process within Knowledge-Intensive Organizations. International Conference on Management Science&Engineering (1459-1464). Harbin, P.R.: IEEE.
29. Tseng, F.-C., &Fan, Y.-J. (2011), Exploring the Influence of Organizational Ethical Climate on Knowledge Management. Journal of Business Ethics, 325-342.
30. Lin, C.-P. (2007), Tacit Knowledge Sharing, Its Mediators and Antecedents. Journal of Business Ethics, 411-428.
31. McInerney, C., & Mohr, S. (2007), Trust and Knowledge Sharing in Organizations. Information science and Knowledge Management, 12, 65-86.
32. Rechberg, I., & Syed, J. (2013), Ethical issues in knowledge management: conflict of knowledge ownership. Journal of Knowledge Management, 17, 828-847.
33. Land, F., Amjad, U., & Nolas, S.-M. (2007), The Ethics of Knowledge Management. International Journal of Knowledge Management, 3 (1).
34. O.Mason, R. (n.d.), Four Ethical Issues of the Information Age. Management Information Systems Quarterly.