%0 Journal Article %T بررسی رابطه بین سبک رهبری کریمانه و یادگیری سازمانی با تأکید بر فراموشی سازمانی هدفمند %J دوفصلنامه مطالعات دین، معنویت و مدیریت %I پژوهشگاه حوزه و دانشگاه %Z 2981-1171 %A رجب پور, ابراهیم %A شاکری, سعید %D 1395 %\ 05/01/1395 %V 5 %N شماره 8و9 %P 51-74 %! بررسی رابطه بین سبک رهبری کریمانه و یادگیری سازمانی با تأکید بر فراموشی سازمانی هدفمند %K رهبری %K رهبری کریمانه %K فراموشی سازمانی هدفمند %K یادگیری سازمانی %K مدل‌سازی معادلات ساختاری %R 10.30471/im.2016.1328 %X سرعت فزآینده انتقال اطلاعات و محیط متلاطم کنونی اهمیت مدیریت اطلاعات در سازمان‌ها را دوچندان کرده است. از این‌رو، هدف اصلی این پژوهش، بررسی رابطه بین سبک رهبری کریمانه و یادگیری سازمانی با تأکید بر فراموشی هدفمند می‌باشد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری داده‌ها از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهش، کارکنان شرکت نفت و گاز پارس می‌باشد که حجم نمونه 210 نفر و روش نمونه‌گیری تصادفی ساده بوده است. ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه 32 سوالی محقق‌ساخته می‌باشد. روایی پرسشنامه از نظر صوری و محتوایی مورد بررسی قرار گرفته و پایایی آن نیز با اجرای آزمایشی و محاسبه ضریب آلفای کرونباخ، برابر با 88/0 بدست آمده است. برای سنجش فرضیه‌ها و تأثیر مفاهیم مورد بررسی از روش مدل‌سازی معادلات ساختاری استفاده شده است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند، که مؤلفه نرمش و رفق رهبری کریمانه نسبت به مؤلفه شدت عمل آن، تأثیر بیشتری بر یادگیری سازمانی دارد. همچنین نتایج بیانگر آن است که فرضیه‌های پژوهش (رابطه بین رهبری کریمانه و فراموشی سازمانی هدفمند؛ رابطه بین رهبری کریمانه و یادگیری سازمانی؛ رابطه بین فراموشی سازمانی هدفمند و یادگیری سازمانی) مورد تأیید قرار گرفت و این روابط مستقیم و معنادار می‌باشند. %U https://rsm.rihu.ac.ir/article_1328_e7c384c430f87aec1e26d8f586409d20.pdf